Шта је е-новчаник

Е-новчаник је неперсонализована картица у чију меморију се уписују депонована средства којима путник плаћа превоз.

Е-новчаник могу да користе особе старије од 10 (десет) година живота за плаћање превоза на свим линијама ЈГСП „Нови Сад“.

Е-новчаник се од 22.01.2024. купује на  на продајним местима ЈГСП „Нови Сад“ и код пружалаца услуга дистрибутивне мреже за продају е-новчаника, а његова цена од 05.02.2024. је 400 динара. За куповину е-новчаника није потребно приложити нити један лични документ. Важење е-новчаника је неограничено. Гаранција која се добија на картицу (пластику) је 2 (две) године.

Допуна е-новчаника

На купљени е-новчаник корисник уплаћује средства којима се плаћа карта у возилу. Минимални износ средстава који може да се уплати на е-новчаник је 200 РСД, а максимални износ је 10.000  РСД. На продајним местима предузећа и партнера максимални износ средстава која се могу уплатити је 5.000 РСД.  Допуну е-новчаника корисник може да уради на Нсмарт порталу и мобилној апликацији Нсмарт из е-налога у максималном износу  од 10.000 РСД.

Минимални износ средстава  који корисник мора да има на е-новчанику зависи од крајњег одредишта линије која се користи (Пример: Ако је путник у граду ушао у аутобус на приградској линији, приликом чекирања на улазу биће му резервисана средства максималне цене вожње на тој траси. Када се  путник валидира приликом изласка из возила, са е-новчаника скидају се средства за карту до одредишта на коме је био крај путовања).

Како би Вам у е-новчаник била уписана уплаћена средства, приликом првог валидирања у аутобусу картицу мората да задржите три секунде.

Уколико на е-новчанику има довољно средстава да се плати карта до циља корисниковог путовања, али то није довољно за резервацију средстава до крајњег одредишта линије на којој се превози, корисник мора да се јави возачу који ће му са е-новчаника скинути износ карте по повлашћеној цени.

Стање на е-новчанику може да се провери приликом сваког чекирања (испис на валидатору), затим  на свим продајним местима,  као  и путем корисничког налога на мобилној Нсмарт апликацији.

Коришћење е-новчаника

Приликом уласка у возило корисник мора да прислони е-новчаник на валидатор (чек ин), након чега се на валидатору исписује порука  о успешној/неуспешној валидацији. Приликом изласка  из возила корисник обавезно мора да уради чек оут како би са картице био скинут износ до циља путовања. Са е-новчаника корисника који није урадио чек оут, биће скинут максималан износ цене појединачне карте до крајњег одредишта линије.

Уколико корисник не уради чек ин приликом уласка у возилу, сматра се да се вози без важеће карте. У том случају корисник ће бити дужан да приликом контроле плати посебну карту.

Путем е-новчаника није могуће скинути средства на валидатору  за више карата, већ то може да се уради искључиво код возача. У том случају карте ће такође бити купљене по повлашћеној цени.

Проблем са коришћењем е-новчаника, корисник пријављује у Нсмарт центру на Булевару Јаше Томића 6 (телефон 021/21 56 525). Уколико се утврди да на картици која је под гаранцијом постоји физичко оштећење, корисник мора да купи нову картицу. У овом случају постојећа средства се пребацују на нову картицу. Када е-новчаник под гаранцијом није видно оштећен,   а из неког разлога и даље не функционише, корисник добија нову картицу на којој ће бити пребачена  средства са старе картице.  Уколико је дата гаранција од 2 године истекла, корисник ће у оба наведена случаја бити у обавези да купи нову картицу.

Корисник коме систем одбија чек ин мора да се обрати возачу, како би он на возачкој конзоли наплатио карту путем е-новчаника корисника. Уколико се карта не може платити ни на наведени начин, корисник је у обавези да купи карту код возача по редовној цени и да се након тога обрати Нсмарт центру како би се установио и решио проблем са е-новчаником.

Корисник који је престао да користи е-новчаник није у могућности да добије поврат неискоришћених средстава. Корисник који је уплатио средства на е-новчаник, а у року од 14 дана од дана уплате није почео коришћење е-новчаника, за поврат средстава може са фискалним рачуном да се јави у Нсмарт центар на Булевару Јаше Томића 6.

Додатне информације о начину коришћења е-новчаника можете погледати овде, а информације о допуни е-новчаника путем НСМАРТ апликације можете погледати овде.